New

The untold story of an interview that never appeared on Rossiya 24 – the Kremlin refuses to learn

interview1

  Some time ago, I was approached by an established Bulgarian journalist who was trying to broker an interview with a Russian TV crew, ostensibly working for the international program of Rossiya 24 – one of the main Kremlin channels. Having rich, including negative experience with Russian journalists, who often creatively edit recorded content – blending unrelated parts so that the interviewee could easily appear as a retard – or just dump the interview altogether, I refused initially.   The last time, a TV crew from Moscow’s city channel, TVTZ, came over to shoot a propaganda slot, portraying Bulgaria as a totally devastated country after it joined the EU and NATO. These crude propaganda shots are meant for home use, aimed at convincing the Russian audience that the former brethren